300 אלף מכוניות בשנה וואו…..
כן, זה ממש וואו… ככה זה שלא משלמים כמעט אף מקדמה, הכל במימון ובסכומים שפויים שאפשר לעמוד בהם חודשית. מה לא עושים כדי לעלות על רכב חדש.
שיר, בחורה צעירה ושאפתנית הייתה בת 25 כשרכשה את הרכב הראשון שלה. כהייטקיסטית בראשית דרכה היא החליטה ללכת על כל הקופה לקנות רכב חדש מהחברה! היא השקיעה ובדקה, עשתה חקר שוב, שאלה את כל מי שאפשר, קראה באינטרנט ובדקה כל מה שצריך.
היא בחרה את סוכנות הרכב שהציעה את הדיל הטוב ביותר עבור הרכב שהיא רצתה.
גאה ומאושרת יצאה מסוכנות הרכב עם אוטו כתום חדש, ארוז בניילונים מרשרשים.
השמחה נמשכה 3 שנים! היא הייתה מרוצה מההחלטה שקיבלה ומהרכישה שעשתה.
משחלפו 3 שנים תכננה להחזיר את הרכב ולהשתדרג ברכב חדש ל- 3 שנים הבאות. אבל אבוי!! העניינים נגמרו כמו שתכננה. להפתעתה, הסתבר שהייתה “טעות” בחישוב החודשי ובעצם המחיר של הרכב בשוק, אחרי 3 שנים (ב-3 שנים הראשונות ערך הרכב יורד בכ-50%) נמוך מיתרת ההלוואה שנשארה לה!!
בליית ברירה, כשהיא מבואסת ומאוכזבת עד עמקי נשמתה, נאלצה להשאיר אצלה את הרכב הישן. חלפו עוד 3 שנים, עכשיו גם הצרכים שלה השתנו, והפעם היא כבר חייבת להחליף רכב. והרכב הישן משמש את המקדמה לרכב החדש, עליו היא תחזור לשלם עוד 3 שנים. אבל הפעם בהלוואה נכונה!
לחדוות הניילונים ברכב החדש – יש תג מחיר כבד!!! מסתבר שאנחנו מפסידים על זה המון כסף. לא רק שאנחנו מחסלים בשיטתיות את החסכונות העתידיים – אנחנו גם מתדלקים את המינוס ומנפחים את בועת האשראי.
בסוף תקופת ההלוואה, נשאר לנו הבלון שמתפוצץ, יתרת הסכום כדי לסיים את ההלוואה לרכב גדולה מערך הרכב בשוק. עד אז נהננו מכל העניין, מכאן נכנסת הבעיה.
להשאיר את הרכב אצלנו, זה אומר לשלם את היתרה במזומן או שוב בתשלומים. מסתבר שכשלוקחים מימון 100% ברוב המקרים היתרה היא פצצה מתקתקת שמחכה לנו בפינה ופתאום מגלים שבעצם אנחנו חייבים יותר ממה שהרכב שווה ושם בעצם אנחנו תקועים.
אני אומר, זה בסדר להתחדש ברכב. אני אפילו ממליץ לעשות את זה. השיטה הזו עובדת נהדר בארצות הברית.
אבל כשלוקחים את המימון, לא להתלהב על הסכום החודשי הנמוך והמפתה, אלא להבין שהיתרה בסוף לא תהווה סיכון.
לקריאה נוספת הפלטפרומה המיוחדת של BuyByeCar ברכישת רכב למכירה יד 2.
שי ונונו
יועץ ומומחה בתחום הרכב
buybyecar
חיפוש רכבחיפוש פשוט ומתקדם:
לא מצאת את מה שאתה מחפש? השאר פרטים ונחזור אליך
